آرشیو برای: "تیر 1394"

بررسی عوامل بی حجابی در نظام اسلامی و راه کارهای مقابله با آن

چكيده يكي از موضوعات بسيار مهم كه جاي بحث و بررسي دارد، عوامل رواج بي‌حجابي در جامعه‌ي اسلامي و ارائه‌ي راه كارهاي مناسب براي گسترش فرهنگ حجاب در نظام اسلامي است. با وجود اين كه حجاب و پوشش مناسب از ضروريات دين اسلام است متأسفانه شاهديم كه بي‌ججابي در… بیشتر »

شخصیت و زندگانی حضرت خدیجه (س)

چكيده در این تحقيق به بررسي زندگاني و شخصيت حضرت خديجه(س) پرداختيم و ابعاد زندگاني ايشان را از جهات مختلف تبيين نموديم. اين تحقيق با زمان ولادت حضرت خديجه(س) شروع مي‌شود و از نظر خانوادگي اجداد و نياكان ايشان بررسي مي‌شود. همچنين شخصيت اجتماعي و عاطفي… بیشتر »

فلسفه غیبت امام زمان(عج)

چكيده عنوان اين تحقيق فلسفه غيبت امام زمان (عج) از ديدگاه قرآن ، سنت و عقل است. قيام مهدي موعود (عج) روز نجات ورهايي بشر از ظلم وستم است. نجات بشر درآن زمان امكان پذير است كه به حد كمال برسد، و كمال او متوقف به رهايي از غرايز نفساني ودلبستگي واطاعت مطلق… بیشتر »

بررسی را‌هکارهای جذب جوانان به نماز

چکیده نماز عالی ترین مظهر تسلیم و عبودیت آدمی در برابر خالق می‌باشد که آثار و بازتاب مثبت و سازندة بی شماری در ابعاد مادی و معنوی زندگی انسان به دنبال دارد. قدر مسلم دین و انجام مناسک آن به خصوص نماز، به عنوان پشتوانه‌ای قوی برای اخلاق بشر ضروری است، به… بیشتر »

زندگی نامه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)

چكيده: اين تحقيق مربوط به زندگي‌نامه امام حسين (ع) مي‌باشد و سعي بر آن شده است كه گوشه‌اي از مقام بي‌نهايت آن انسان كامل را به دوست دارانش معرفي نمايد. از ميان اهل بيت عصمت و طهارت كه به عنوان الگو و اسوه برگزيده شده‌اند و تربيت يافته الهي و مكتب نبوي… بیشتر »