آرشیو برای: "اسفند 1394"

اگر خواهان خیرو خوبی از طرف خدا هستید...........

حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌فرمایند: «هرگاه خداوند بخواهد خير و خوبي به جمعيتي برساند، هديه‌اي به سوي آنان مي‌فرستد. سؤال شد منظور از هديه چيست؟ فرمودند آن هديه، مهمان است كه با روزي خود وارد مي‌شود و هنگام رفتن، گناهان آن خانواده را به همراه… بیشتر »

شعر

ٖٖٖٖٖ بیشتر »

خروج دجال یکی از نشانه های ظهور امام زمان (عج الله)

یكی دیگر از علائم ظهور حضرت كه در بعضی روایات از نشانه‌های حتمی شمرده شده است خروج شخصی به نام "دجال" است. 1) نام ونسب او: عده‌ای گویند كه نام دجال "صائد بن صید" یا "ابن صیاد" است؛ وبرخی مخالف رأی ایشان را گفته‌اند. 2)خصوصیات فردی او: حضرت امیرالمؤمنین… بیشتر »

خروج سفیانی یکی از نشانه های ظهور امام زمان (عج الله)

از علائم ظهور امام مهدی(عج) كه وقوعش حتمی و قطعی شمرده شده، خروج سفیانی است. اخبار و روایاتی كه گویای خصوصیات سفیانی وخروج او هستند، بدین ترتیب می‌باشد: 1)حتمی بودن خروج او: امام صادق(ع) فرموده اند: «پیش از قیام قائم (علیهالسلام) پنج علامت حتمی می‌باشد… بیشتر »

گناه تکاني همراه خانه تکاني

همه ساله قبل از فرارسيدن سال تحويل رسم است عموم مردم خانه تکاني مي کنند واين کار بسيار پسنده یده ای است، اي کاش بتوانند يك گناه تكاني هم بكنند .در شب سال تحویل یک کاغذ برداريد و روي آن بنويسيد: سالي كه گذشت چگونه بر شما گذشت؟ از پارسال تا حالا چقدر پيش… بیشتر »

ناگفته هایی از وصیت نامه حضرت زهرا(س)

ناگفته هایی از وصیت نامه حضرت زهرا(س) آنچه از احادیث معتبر و اخبار راویان بدست می آید این است که حضرت فاطمه (س) سه وصیت نامه آنهم در موضوعات مختلف داشته اند. وصیت نامه حضرت زهرا(س) مانند زندگی کوتاه اما پرخیر و برکتشان پر از درس ها ونکته ها است . درس… بیشتر »

خبرمهم پیامبر( صلى‏لله‏ علیه ‏و ‏آله )

  پیامبر صلى‏لله‏ علیه ‏و ‏آله : اَ لا اُخْبِرُکُمْ بِشَىْ‏ءٍ اِنْ اَنـْتُمْ فَعَلْتُموهُ تَباعَدَ الشَّیْطانُ مِنْـکُمْ کَما تَباعَدَ الْمَشْرِقُ مِنَ الْمَغْرِبِ؟ قالوا: بَلى، قالَ: اَلصَّوْمُ یُسَوِّدُ وَجْهَهُ وَ الصَّدَقَهُ تَـکْسِرُ ظَهْرَهُ وَ… بیشتر »

ایام فاطمیه و استقبال از نوروز

  در مرحله اول باید عزاداری مناسب با شان آن بانوی بزرگوار برپانمود و از هر چیزی که قداست این ایام را زیر سوال می برد، باید خودداری نمود. دوم: باید جایگاه، و فضایل حضرت فاطمه(س) از دیدگاه شیعه و اهل سنت را شناخت؛ و اینکه آن حضرت در چه شرایطی قرار داشتند… بیشتر »

نوروز و نگرانی ها

در سال‌های نه چندان دور خانواده‌ها فقط به فکر تمیز کردن وسایل خانه بودند و آنها را استفاده می‌ کردند اما در سالهای اخیر نوروز بهانه‌ای برای اسراف و متحمل شدن هزینه‌های گزاف شده است و با این فکر که اگر این کار را انجام ندهند مورد تحقیر دیگران قرار می… بیشتر »