آرشیو برای: "فروردین 1395"

اعتکاف

«یا ذا الجلال و الاکرام»! امروز را عید تطهیر من قرار بده، ای والاترین نگهبان من پس از سه روز دل کندن از خاک و دل سپردن به افلاک! تویی که می‌توانی پیراهنم را از غبار راه بتکانی. دست‌هایم را بر شاخه‌های بلند ابدیّت آویخته‌ام، از همه چیز و همه کس بریده‌ام،… بیشتر »

اعتکاف

دل کندن از خاک   بیشتر »

ای فرزندم پدرت فدایت گردد

یکی از نامه های امام رضا علیه السلام به فرزندش امام جواد بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ أَبْقَاكَ اللَّهُ طَوِیلًا وَ أَعَاذَكَ مِنْ عَدُوِّكَ یَا وَلَدِ فِدَاكَ أَبُوك‏ ... به نام خداوند بخشنده مهربان ، خداوند به تو عمر طولانی عنایت فرماید و تو… بیشتر »

نوید توبه و پاکسازی روح

از نظر روانی نوید توبه بزرگ ترین عامل برای پاکسازی روح از هر نوع آلودگی در آینده زندگی است و اگر چنین نویدی در کار نبود هیچ فردی به فکر پاکی در ادامه زندگی نمی افتاد همه افراد از یک منطق عامیانه "آب که از سر برفت چه یک نی و چه صد نی" پیروی نموده و روز… بیشتر »

این، آغوش خداست

درخت را دیده ‏ای که چگونه در پس حلول بهار، شکوفه‏ دار شدن را تجربه می‏ کند؟ قنات را دیده ‏ای که با چه اشتیاقی، لحظه تموّج آب را در دل خویش، به رخ کویر می‏ کشد؟ کعبه نیز همین ‏گونه، مباهات رویش تو را بر جهان فریاد می‏زند. این کعبه نیست که شکافته می‏ شود… بیشتر »