آرشیو برای: "مرداد 1395"

آمین اجابت دعا

خدایا چه بگویم، بگویم دلم گرفته، روسیاهم،منتظرم،ولی هنوز دلم را آب و جارو نکرد ه ام. اینها را چگونه بگویم وقتی که عمری زندگی کردم ونه خود را شناختم ونه هدف از زندگی را. زندگی با خنده و شادی، گریه و غم عجین شده است .اگر بخواهیم زندگی را سخت بگیریم سخت… بیشتر »

ماجرای پنجره فولاد امام رضا(علیه‌السلام) چیست؟

به گزارش صاحب نیوز به نقل از مجله مهر؛ وقتی صحن عتیق(انقلاب) در دوره صفوی و با طرح «شیخ بهایی» ساخته شد، «ملا محسن فیض کاشانی» که حکیم، فیلسوف ، عارف و شاعر  ان دوره بود، پیشنهاد داد برای کسانی که به هردلیل نمی توانند وارد حرم مطهر شوند و کنار ضریح… بیشتر »

فضیلت زیارت امام رضا(علیه السلام)

عن عبدالعظیم بن عبدالله الحسنی عن ابی جعفر محمد بن علی ارضا علیه السلام. قال: ضَمِنتُ لِمَن زارَ ابی علیه السلام بِطوس عارِفا بِحَقٌهِ الجَنًۀ علی اللهِ تعالی. حضرت عبدالعظیم علیه السلام: امام جواد علیه السلام فرمود: " کسی که پدرم را در طوس زیارت کند و… بیشتر »

فواید ازدواج

فوايد ازدواج: « ازدواج و تأسيس كانون زندگي مشترك خانوادگي يكي از بهترين و مهمترين رسوم اجتماعي انسانها است كه از فطرت و آفرينش ويژه آنها مايه مي گيرد. سنتي است بسيار مقدّس و مفيد كه مورد قبول انسانها در طول تاريخ بوده است. ازدواج از ضروريات زندگي… بیشتر »

خودت باش

آنطور که هستی باش،...صداقت موثرترین تیری است که به قلب هدف می نشیند، هدفت را با نقشه های جوراجور آلوده مکن. .....خودت باش ..... افتاده باش،نه ذلیل شوخ باش، نه مسخره آزاده باش، نهیاغی مطمئن باش، نه ساده از خودت راضی باش، نه از خود راضی صبور باش، نه در… بیشتر »

جواب دعاهایمان

خدایا! هدایتمان کن تا به این باور برسیم که جواب بعضی از دعاهایمان فقط صبر است و انتظار محبوبه نصرتی زاده (استاد) بیشتر »

توصیف مومن

امام علی (علیه السلام) در توصیف مومن می فرمایند: شادی مومن در چهره او، و اندوه وی در دلش پنهان است، سینه اش از هر چیزی فراخ تر، و نفس او از هر چیزی خوارتر است. برتری جویی را زشت، و ریاکاری را دشمن می شمارد، سوز دل او طولانی، و همت او بلند است، سکوتش… بیشتر »

حیف تو را داشتم

از گنه دم به دمم آتش طوفنده شدم هم شدم از توبه خجل، هم زتو شرمنده شدم خالق من! داورمن! یاور من! حیف تو را داشتم و غیر تو را بنده شدم...  محبوبه نصرتی زاده ( استاد) بیشتر »

همه وجودم تویی

اربعین است و جهان یکسره هیأت شده است حرم یار مهیای زیارت شده است تو که حق به مددش کرده نصیب یاد ما باش که دلم یکسره ویران شده است . . . اقاجون زمان ثبت نام پیاده روی اربعین شروع شده است.آقا می شود مرا هم دعوت کنی؛ خیلی نیاز به بودن در کنارت دارم. از… بیشتر »

رضوان خدا

امام جواد(علیه السلام) سه چیز است که بنده را به رضوان خدا می رساند؛ زیادی استغفار نرم خویی صدقه بسیار دادن مسندالامام الجواد131. محبوبه نصرتی زاده( استاد) بیشتر »

ششم ذی القعده چه روزیست؟

امروز ششم ذی القعده ؛ بزرگداشت احمدبن موسی (علیه السلام) ایشان ملقب به شاهچراغ و سید السادات الاعاظم، فرزند امام موسی کاظم ( علیه السلام) می باشند. بعد از شهادت امام کاظم ( علیه السلام) ، عده ای با احمد بن موسی بیعت کردند و او نیز از آنها بیعت گرفت، پس… بیشتر »

انرژی منفی را چگونه تخلیه کنیم که به کسی صدمه نزند....

انرژی منفی توسط طبیعت جذب می شود و صدمه ای به آن نمیزند. به همین دلیل است هنگامی که گرفتار استرس یا اضطراب هستید، با رفتن به گردش در جنگل یا طبیعت خود به خود به آرامش بیشتری دست پیدا می کنید. گیاهان،گل ها، و درختان معمولا بهترین تخلیه انژی هستند و می… بیشتر »

در قیامت از چه نعمتی سوال می شود؟

پروردگار متعال در قرآن کریم سوره تکاثر،آیه 8 می فرمایند: " سپس در آن روز از نعمت بااز خواست می شوید." حنان بن سدیر می گوید: پدرم به من گفت: نزد جعفر بن محمد(علیه السلام) بودم. آن حضرت غذایی در برابرم نهاد که هرگز غذایی مانند آن نخورده بودم. پس به من… بیشتر »

معجزه دختر

خاطره خواندنی رهبر معظم انقلاب از کمک دخترشان به بهبودی مجروحیت دست ایشان در جریان ترور سال 1360 را در این خبر می‌خوانید. به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خاطره خواندنی رهبر معظم انقلاب از کمک دخترشان به بهبودی مجروحیت دست ایشان در جریان ترور… بیشتر »

خوب بودن سخت است؟

خوب بودن زیاد سخت نیست کافیست مهربانی کنی و زبانت که نیش نداشته باشد و کسی را نرنجانی ، همین خوبیست... وقتی برای همه خیر بخواهی همین خوبیست... وقتی محبت بی منت باشد و عشق بورزی. وقتی زیبایی اشخاص را ببینی ، وقتی خوبی هایشان را ببینی ، همین خوبیست... مهم… بیشتر »

آدم ها و کفش ها

برای کفشی که همیشه پایت را می زند فرقی نمی کند تو راهت را درست رفته باشی یا اشتباه.... هر مسیری را با او همقدم شوی باز هم دست آخر به تاول های پایت می رسی. آدم ها هم به کفش ها بی شباهت نیستند. کفشی که همیشه پایت را می زند، آدمی که همیشه آزارت می دهد هیچ… بیشتر »

چگونه شاد باشیم؟

موانعی که باعث می شود به شادیهای زندگیمون کمتر فکر کنیم: 1-حرص ( که باید به قناعت تبدیل شود.) 2- تنفر( که باید به محبت تبدیل شود.) 3- توهم ( که باید به خوشبینی تبدیل شود.) پس از آنها رها شو تا آرامش و شادی را پیدا کنی. محبوبه نصرتی زاده(استاد) بیشتر »

اهمیت کسب دانش

امام رضا عليه السّلام از پدرش و همين طور از پدرانش از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلم نقل كرده كه فرمود: طلب دانش بر هر مسلمان لازم است، پس علم را از جايش طلب كنيد و از اهلش فرا گيريد، زيرا فرا گرفتنش براى خدا حسنه و عبادت است و مذاكره در آن تسبيح… بیشتر »

مقام علم‏

كسى كه به دنبال علم مى‏ رود، در بهشت فردوس، هزار قصر از طلا و در بهشت «خلد» يك صد هزار شهر از نور و در بهشت «مأوى» هشتاد قصر از ياقوت سرخ به او مى‏ دهند و هر درهمى كه در راه علم مصرف كند، حوريه‏ هايى به تعداد ستارگان و فرشته ‏ها به او مى‏ دهند و هر كس… بیشتر »

رابطه

هر روز فکر کنید چطور می توانید یک نفر دیگر را خوشحال کنید. زیرا اندیشه خوشحال کردن دیگران ما را از تفکر درباره خودمان باز میدارد و بزرگترین عامل نگرانی ترس و اندوه اندیشیدن درباره خود است. شادمانی انسان و شادمانی دیگران به یکدیگر بستگی دارد. محبوبه… بیشتر »

چادر و گناه

بانوی محجبه کشورم سلام بانوی عزیز که حجابت را در این گرما حفظ میکنی، سلام و خدا قوت بانویی که چادر را همچون صدف و در گرانبها می دانی و ارزش آن را دانسته و گرما و سرما برایش مهم نیست ،سلام و خدا نگه دارشما باشد. بانویی که با مانتوی زیبا و مناسب و ظاهری… بیشتر »

یادمان باشد هیچ وقت خودمان را بخواب نزنیم.

گویند مردی وارد کاروانسرایی شد تا کمی استراحت کند... کفشایش را وگذاشت زیر سرش و خوابید. طولی نکشید که دو نفر وارد کاروانسرا شدند. یکی از اون دو نفر گفت: طلاها راپشت اون جعبه بزاریم .. اون یکی گفت: نه ممکن است ان مرد بیدارباشد و وقتی ما برویم طلاها روا… بیشتر »

منزلت مادر

مادر از نظر فرهنگ اسلام دارای جایگاه ویژه ای است . رهبر عالیقدر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله در یک جمله زیبا مقام و منزلت حقیقی مادر را چنین بیان می کند: «الجنة تحت اقدام الامهات (1) ; بهشت زیر پای مادران است .» و در جمله ای دیگر فرمود: «تحت… بیشتر »