سلام کدبانو...

نکات ریز خانه داری

* برای آن که برنج شما سفید شود می توانید یک قاشق ماست داخل ظرف برنج در حال جوشیدن بریزید.

* اگر برنج بیش از حد معمول جوش خورده بود می توانید 3 قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج خراب نشود.

* برای از بین بردن بوی سوختگی برنج یک تکه نان روی آن قرار دهید و موقع کشیدن غذا، نان را بردارید یا یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید چون بوی سوختگی را به خود می گیرد.

 

* اگر برنج بی نمک شد نگران نباشید موقع کشیدن غذا، مقدار مورد نیاز نمک را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید با این کار بی نمکی برنج شما رفع می شود.

هرگز نمک را مستقیم  در روغن نریزید زیرا در روغن حل نمی شود.

* اگر قبل از آب کش کردن برنج متوجه شدید که برنج شما شور شده است موقع آب کش کردن آب بیشتری روی برنج داخل آبکش بریزید اما اگر بعد از آب کش کردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگر چاره ای برای برطرف شدن آن ندارید مگر این که خورش را بی نمک درست کنید.

 * اگر به هر دلیلی برنج خشک شما بو گرفت بهتر است آن را روی یک سطح صاف و خشک پهن کنید البته باید به طور حتم در سایه باشد تا بوی نامطبوع آن از بین برود، زیرا اگر برنج را جلوی نور آفتاب قرار دهید خیلی زود خرد می شود و حالت خود را از دست می دهد و وقتی آن را داخل آب جوش می ریزید از هم می پاشد.

پوست کندن تخم مرغ آب پز:

تخم مرغ آب پز را بعد از جوشیدن حدود یک دقیقه زیر آب سرد نگه دارید پوست آن  مانند یک نوار متصل به هم جدا می شود. اگر قبل از آن که تخم مرغ را آب پز کنید درون ظرف مورد نظر کمی نمک بریزید، دیگر تخم مرغ ها ترک نمی خورد.

کندن پوست گردو:

اگر گردویی خشک را در آب نمک بخوابانید بعد از چند ساعت حالت گردوی تازه پیدا می کند و پوستش به راحتی کنده می شود.

نگهداری خیار:

یک روش قدیمی برای نگهداری خیار در یخچال قرار دادن آن در قابلمه ای در دار بود و اینک یک روش جدید :چنانچه خیار ها را درون ظرفی پر از آب قرار داده و داخل یخچال بگذارید،خیارها تر و تازه میمانند و از پلاسیده شدن آنها جلوگیری می شود

·         نمکدان روان:

اگر می خواهید نمک درون نمکدانتان به آسانی خارج شود چند دانه برنج خشک را درون نمکدان بریزید با این کار رطوبت نمک شما توسط برنج گرفته خواهد شد

 

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.