ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر

ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر
حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در اوّلین روز ماه ذى القعده سال 173 هـ ق، 25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا علیه السلام در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.
از القاب وی می‌توان به معصومه، طاهره، حمیده، بِرّه، رشیده، تقیه، نقیه، رضیه، مرضیه، سیده، اُخت الرضا اشاره کرد. «معصومه»، مشهورترین نام یا لقب این بانو است. این نام، از روایتی منتسب به امام علی بن موسی الرضا علیه السلام اخذ شده است که فرمود: «هر کس معصومه را در قم زیارت کند مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.» همچنین نقل شده که وی خود را معصومه، خواهر امام رضا علیه السلام معرفی کرده است.
در فضیلت زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها احادیثی از ائمه معصومین علیهم السلام در دست است از جمله روایتی که بنابر آن، امام صادق علیه السلام می‌فرماید:
«در قم، بانوئی از فرزندان من که نامش «فاطمه دُخت موسی» است رحلت می‌کند و با شفاعت او همه شیعیانِ ما وارد بهشت می‌شوند.» و در بیانی دیگر زیارت او معادل بهشت نقل شده است.
در حدیثی از امام رضا علیه السلام آمده است که هر کس او را زیارت کند مرا زیارت کرده و در فرمایشی دیگر می‌فرماید: بهشت از آن اوست.
امام جواد علیه السلام می‌فرماید:«هرکس قبر عمّه‌ام حضرت معصومه سلام اللّه علیها را با علاقه و معرفت در قم زیارت کند، أهل بهشت خواهد بود.»

  • 5 stars
    نظر از: عابدی
    1396/07/06 @ 08:15:46 ق.ظ

    عابدی [عضو] 

    اشکم ز هجر روی تو خوناب شد حسین

    مویم ز غصه رشته ی مهتاب شد حسین

    هر جا کنار آب نشستم ز داغ تو

    از بس که سوختم جگرم آب شد حسین

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.