آرشیو برای: "دی 1395"

تمامی خیر در چه چیز جمع شده است؟

امير المومنين عليه السلام فرموده : تمام خير در سه چيز جمع شده است: نگاه ،سكوت، سخن هر نگاهى كه پندى در آن گرفته نشود، فراموشى است. هر سكوتى كه انديشه اى در آن نباشد، غفلت است. هر سخنى كه ذكرى در آن نباشد، بيهوده است. خوشا بحال كسى كه: نگاه… بیشتر »

کوشش کنید آموزشی که می دهید جهت دار باشد

کوشش کنید که در این آموزشی که به مردم می دهید جهت دار باشد. در کلاس هائی که جوان ها یا سالخوردگان برای آموزش می آیند، همانطوری که سواد را به آنها یاد می دهید و همانطوری که نوشتن و خواندن را بر آنها یاد می دهید جهت هم به آنها بدهید که برای خدا بخوانند و… بیشتر »

تهدید شیخ رجبعلی خیاط به سرنوشت بلعم باعورا!

شیخ روزی فرمود: امام جمعه زنجان و جمعی از محترمین تهران-ظاهراً- به این جا آمدند، در اثر این آمد و رفت حالتی به من دست داد که: به به, به جایی رسیدم که شخصیت ها به دیدن من می آیند و ... شب هنگام حالت عجیبی به من دست داد، حالم خیلی گرفته شد،با حالت… بیشتر »

تسلیت

امام جواد علیه السّلام: مَن زارَ قَبرَ عَمَّتي بِقُمَّ، فَلَهُ الجَنَّةُ؛ هر كس قبر عمّه ام (حضرت فاطمه معصومه عليهاالسلام) را در قم زيارت كند، بهشت پاداش اوست. كامل الزيارات، ص 536 محبوبه نصرتی زاده(استاد) بیشتر »

چرا برای اموات حمد میخوانیم؟

قیصر روم برای یکی از خلفای بنی عباس ، در ضمن نامه ای نوشت: ما در کتاب انجیل دیده ایم که هرکس از روی حقیقت، سوره ای بخواند که خالی از هفت حرف باشد، خداوند جسدش را بر آتش دوزخ حرام میکند ، و آن هفت حرف عبارتند از: « ث ، ج ، خ ، ز ، ش ، ظ ، ف » ما هر چه… بیشتر »

حکمت

در بيمارستان ‌ها وقت شام و ناهار، غذاها خيلی متفاوت است! به يک نفر سوپ، چلوكباب و دسر مي دهند، به يک كسي فقط سوپ مي دهند، به يک نفر حتي سوپ هم نمي ‌دهند و مي ‌گويند كه فقط آب بخور، به يک كسي مي ‌گويند كه حتي آب هم نخور! جالب است كه هيچ كدام از اين… بیشتر »

فلسفه ی حرام بودن نگاه به نا محرم

از عالمے پرسیده شد ؛ چه اشکالے دارد انسان به جنس مخالف نگاه کند و لذت ببرد؟ پاســـــخ : نگاه به حسن جمال جنس مخالف ضررهایے دارد که به طور خلاصه اشاره میشود ؛ 1⃣میبینے ، میخواهے ، به وصالش نمیرسے ، دچار افسردگے میشوے 2⃣میبینے ، شیفته میشوے ، عیب… بیشتر »

احوال در قیامت

رسول اکرم صلےالله علیه وآله: روز قيامت فردى را مےآورند و او را در پيشگاه خدا نگه مى دارند و كارنامه اش را به او مى دهند، اما حسنات خود را در آن نمى بيند. عرض مى كند: الهى! اين كارنامه من نيست! زيرا من در آن طاعات خود را نمى بينم! به او گفته مى… بیشتر »

عواقب ترک خواندن قران

امام صادق عليه السلام : خانه اى كه در آن قرآن خوانده نمى شود و از خدا ياد نمى گردد، سه گرفتاری در آن خانه بوجود می آید: ۱-بركتش كم شده، ۲- فرشتگان آن را ترك مى كنند ۳- و شياطين در آن حضور مى يابند.(مجادلات و اختلافها را شیاطین در خانه ها ایجاد… بیشتر »

حفظ شخصیت

امام جعفر صادق علیه السلام لَا تُذْهِبِ الْحِشْمَةَ فِيمَا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ أَخِيكَ فَإِنَّ ذَهَابَ الْحِشْمَةِ ذَهَابُ الْحَيَاءِ وَ بَقَاءَ الْحِشْمَةِ بَقَاءُ الْمُرُوءَةِ. احترام همديگر را حفظ كنيد و همديگر را سبك نكنيد زيرا اگر اعتبار شما رفت… بیشتر »

چه زمانی خدا ما را دوست دارد؟

امام صادق(ع) می فرماید: اِنَّ الله اِذا اَحَبَّ عَبداً غَتَّهُ بِالبلاء غَتَّاً;2 خدا زمانی که بنده ای را دوست بدارد، او را در دریای شداید غوطه ور می سازد. بحارالانوار، ج15، ص55. و هم چنین می فرماید: اِنَّ اَشَدَّ الناس بَلاءً الاَنبیاءُ ثُمَّ… بیشتر »