دل نوشته مذهبی

دور از جان شما! ولی بعضی‌ها بهانه‌گیری می‌کنند

دور از جان شما! ولی بعضی‌ها بهانه‌گیری می‌کنند و طوری از روزهای طولانی و گرمای هوا حرف می‌زنند که انگار نخستین سالی است که مسلمانان در گرما روزه می‌گیرند. حالا بماند خیلی از عبادت‌هایی که اکنون برای ما راحت شده در روزگاری برای مسلمانان خیلی سخت‌تر از همین رمضان طولانی و داغ بود اما چون دستور خدا بود برایشان آن‌قدر حرمت داشت که برای انجام آن نه تنها بهانه‌گیری نمی‌کردند بلکه از انجام آن لذت هم می‌بردند.

دکتر ‌سعید طاووسی‌ استاد تاریخ اسلام عقیده داردروزه‌ای که برای ادای تکلیف باشد سخت‌تر از روزه‌ای است که مکلف با آن ارتباط قلبی برقرار می‌کند چرا‌که اعتقاد قلبی روح را در مقابل جسم مقاوم‌ می‌کند.  امام باقر(ع )فرموده: «آنهایی که نمی‌دانند چه رنج‌هایی بر ما تحمیل شده، شریک افرادی هستند که این رنج‌ها را بر ما وارد کردند». این روایت تنها به این دلیل نقل شده که اگر ما از عقبه و پیشینه‌ی ‌خود آگاه باشیم و بدانیم میراث امروز به چه قیمت و با چه رنج‌ و زحمتی به ما رسیده به آن پایبندتر خواهیم بود و از آن بهتر حفاظت می‌کنیم…

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.