بانو دباغ

“یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه”
با نهایت تاسف و تاثر عروج ملکوتی؛ سرکارخانم مرضیه حدیدچی (دباغ) قائم مقام جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، بیت مکرم حضرت امام خمینی (س) و ملت شهید پرور ایران تسلیت عرض می نماییم.
“مرضیه حدیدچی” اسوه یک زن مسلمان مبارز بود که شیوه زندگی او، بر تفکرات سنتی در مورد زنان خط بطلان کشید. وی از ابتدای مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی از هیچ کوششی دریغ نکرد. مبارزه مسلحانه ، زندانی سیاسی، شکنجه و نائل شدن به درجه جانبازی گوشه ای از فعالیت های” بانو دباغ” پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. امروز نام او بخشی از تاریخ مبارزات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ماست، چرا که نقش وی در فرازهای برجسته تاریخ انقلاب اسلامی فراموش نشدنی است.
“مرضیه حدیدچی، خواهر طاهره، مرضیه دباغ و خواهر زینب احمدی نیلی” نام ها و عناوینی هستند که به فراخور حال و مقام افراد، خاطراتی را یادآوری می کنند؛ خاطرات لبنان و سوریه و مبارزاتی همدوش روحانیت مبارز در خارج از کشور، فعالیت های مبارزاتی در عراق و عربستان و خاطرات پاریس و نوفل لوشاتو هنگامی که مسئولیت انجام وظایف اندرونی بیت حضرت امام خمینی (س) را بر عهده داشت و محافظ شخصی ایشان بود.
او همچنین تنها زنی بود که به عنوان یکی از نمایندگان جمهوری اسلامی، پیام حضرت امام (س) را در سال ۶۷ به گورباچف رساند.
“خواهر طاهره” از شاگردان آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی بود و با جامعه روحانیت مبارز همکاری داشت، پس از انقلاب اسلامی از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران و اولین فرمانده سپاه غرب کشور بود. او همچنین مناصبی چون فرماندهی سپاه همدان ، مسئول بسیج خواهران کل کشور، سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی و از اعضای هیات موسس جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران بود.
وی تا آخرین لحظات عمر پر برکت خویش از خدمتگزاری به مردم دریغ نداشت و همواره یار و یاور محرومین و مستضعفین بود.
“روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد”
جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران
محبوبه نصرتی زاده(استاد)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.