برگزاری دومین جلسه دانش آموختگان با موضوع نقش والدین در تربیت فرزندان

دومین جلسه دانش آموختگان مدرسه علمیه فاطمیه(س) با سخنرانی خانم کامشچی استاد مشاور مدرسه علمیه فاطمیه(س) پیشوا و  با موضوع نقش والدین در تربیت فرزندان برگزار گردید.

در این جلسه خانم کامشچی در سخنانی به تبیین امیری فرزند در 7 سال اول زندگی پرداخت و از لزوم همراهی در تربیت فرزند در این برهه از زندگی تاکید نمود و افزود: در این 7 سال که از آن در روایات به امیری فرزند تعبیر شده است نباید فرزند را رها نموده تا هر آنچه می خواهد انجام دهد بلکه باید در تربیت او گام به گام پیش رفته و در هر کاری که انجام می دهد همراه وی بود و در 7 سال دوم نیز که شروع تربیت فرزند با زبان است ، با تذکرات ، اوامر و نواهی درست او را تربیت کرد و ادب و اخلاق الهی را به او آموخت.

در این دوران از زندگی است که فرزندان مواردی همچون الگوگیری، احترام به والدین و بزرگترها، نظم ، مدیریت عواطف و نحوه ابراز آن، عبادت، صبوری و کنترل خواسته ها و غیره را از پدر و مادر خویش می آموزند و در 7 سال سوم هر آنچه آموخته اند را باز پس می دهند . از این رو در این دوران وظیفه والدین خطیرتر است و عمده آسیب ها نیز در این دوره می باشد. درست رفتار کردن والدین در مقابل فرزند و تائید عمل خوب آنان به همراه تثبیت آن با تذکر به جا و درست خود می تواند یکی از عوامل موفقیت در این زمینه باشد.

در این برهه از سن باید به ضرورت مدیریت در استفاده از تکنولوژی های روز که ممکن است مقتضی سن فرزند نیز باشد توجه بیشتری نمود و از این رو والدین باید قبل از فرزندان به این فناوری ها مسلط باشند تا بتوانند از آسیب های آن جلوگیری نمایند.

گفتنی است: این جلسه با حضور  طلاب دانش آموخته و در حال تحصیل روز چهارشنبه 26 فروردین ماه از ساعت 9 تا 10 صبح در نمازخانه مدرسه علمیه فاطمیه(س) برگزار گردید.

  • نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم
    1394/02/20 @ 08:26:02 ق.ظ

    مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

    با سلام
    موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.