اولین نشست آسیب شناسی فضای مجازی

سومین جلسه دانش آموختگان با موضوع آسیب شناسی فضای مجازی با حضور حجت الاسلام و المسلمین هدایتی استاد حوزه و دانشگاه در  مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت برگزار گردید.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین هدایتی در سخنانی به تبیین و تعریف واژه آسیب شناسی ، سایبر پرداخت و افزود : از ویژگی های فضای مجازی صرف نظر از آن که تحدیدی به حساب می آیند یا فرصت می توان به جهانی و فرامرزی بودن ، دستیابی آسان به آخرین اطلاعات ، تنوع و جذابیت ، آزادی ارتباطات و اطلاعات و در برخی فضاهای آن سهولت گفتگو اشاره نمود.

از منفی ترین پیامدها و آسیب های فضای مجازی می توان به خطر افتادن حریم خصوصی افراد اشاره نمود . فضای مجازی به ظاهر مردم را در یک ارتباط نزدیک و تنگاتنگ قرار می دهد و سطح ارتباط را از متن به صدا و از صدا به تصویر آورده و اشتراک گذاری خیلی از فایل ها را در بر دارد ولیکن با توجه به گفته انیشتن که گفته است: « روزگاری خواهد آمد که بشر چنان در ارتباط بین رسانه ای گم شود که خود را گم کند »  ، امروزه بسیاری از افراد خانواده آنقدر در شبکه های اجتماعی دور می زنند که از خانواده غافل می شوند و ارتباط دور در این فضاهای مجازی در حد اعلی برقرار می باشد ولی ارتباط نزدیک با اعضای خانواده در کمترین حالت ممکن صورت می گیرد در حالی که میانگین ارتباط کلامی در خانواده های ایرانی در حدود 17 دقیقه است نه این که در فضای خانه خود نیستیم؛ نه، هستیم ولی هرکس مشغول کار خود است. به این صورت وسیله ای که قرار بود ارتباط ها را نزدیک و تنگاتنگ کند خود به ابزاری برای دور نمودن اعضای خانواده از یکدیگر تبدیل شده است.  آسیب های دیگری چون اختلال در تربیت افراد خانواده و جامعه ، کم نمودن حیا در جامعه ، ترویج رفتار غیر واقعی ، کم نمودن ارتباط کلامی در خانواده و جامعه ، تحدید امنیت و حریم خصوصی افراد و  نیز در حوزه تحقیق و پژوهش جلوگیری از خلاقیت و تفکر از طریق تنبل نمودن افراد برای انجام تحقیق و پژوهش و افتادن در دام اطلاعات بسیار و کپی نمودن آنان را می توان برشمرد.

شایان ذکر است: این نشست  با حضور طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیل روز چهارشنبه 2 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 10 صبح  در نمازخانه مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت برگزار شد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.