زندگی نامه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)

چكيده:
اين تحقيق مربوط به زندگي‌نامه امام حسين (ع) مي‌باشد و سعي بر آن شده است كه گوشه‌اي از مقام بي‌نهايت آن انسان كامل را به دوست دارانش معرفي نمايد.
از ميان اهل بيت عصمت و طهارت كه به عنوان الگو و اسوه برگزيده شده‌اند و تربيت يافته الهي و مكتب نبوي (ص) بوده‌اند، حضرت اباعبدالله الحسين (ع) جايگاه ويژه و ممتازي دارد. زيرا آن حضرت در دامن پرمهر و با بركت افرادي چون رسول خدا (ص)، فاطمه زهرا (س) و امير مؤمنان علي (ع) رشد و تربيت يافته است.
وي پس از شهادت برادرشان امام حسن مجتبي (ع) به مقام عظماي ولايت و امامت نايل آمد و هنگامي كه احساس كرد براي اجراي احكام الهي و برقراري عدالت اجتماعي، راه ديگري وجود ندارد، اقدام به قيامي مبتني بر دستورات اسلامي زد.
در تاريخ اسلام هيچكس بيش از امام حسين (ع) نبوده است كه به اسلام سود رسانده و لطف و فضل داشته باشد؛ زيرا آن حضرت نجات دهنده و تجديد كننده اين دين عظيم است كه سياست اموي بر آن يورش برده و آن را مجروح در كنار تقاطع راه‌ها افكنده بود. عوامل از هم پاشيدگي و ويراني از داخل و خارج بدان دست يازيده و هيچكدام از مفاهيم زنده آن در واقعيت زندگي عمومي مسلمين نمايان نبوده است.
مهمترين دوره در تاريخ سياسي اسلام همان دوره‌اي بود كه امام حسين (ع) در آن مي‌زيست، دوره‌اي سرشار از حوادثي هراسناك بود كه جريان زندگي اسلامي به سبب آنها دگرگون گشت و مسلمين در آن به امتحاني سخت دچار شدند. از فجيع‌ترين و جاودانه‌ترين آن حوادث، فاجعه كربلا، مهمترين فاجعه در تاريخ انساني بود كه همچنان در دل‌هاي مسلمين و عواطف آنان پابرجاست و اندوه و سوگ را در نفوس آنان زنده مي‌سازد.
لحظه لحظه زندگي امام حسين (ع) داراي نكاتي است كه اگر كسي آن را درك نمايد به جهت همراه با شناخت، عاطفه همراه با بصيرت، حماسه همراه با عرفان، عقيده همراه با حركت، ولايت همراه با جهاد و تعبد همراه با اعراض مي‌رسد.
زندگي امام حسين (ع) براي تمامي انقلابيوني كه از دشواري راه و احتمال شكست مرعوب مي‌شوند، نمونه و سرمشق مي‌باشد. يادآوري فاجعه كربلا وجدان ديني جامعه اسلامي را به كلي دگرگون مي‌سازد و مردان آزاده را به دفاع از حريم شخصيت و شرافت خود وامي‌دارد. زندگي امام حسين (ع) نمونه كامل و سرمشق زنده‌اي است كه بايد از آن الهام گرفت.

تحقیق پایانی طلبه فارغ التحصیل حوزه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت

استاد راهنما: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سید محمدی 

استاد ارزیاب: سرکار خانم شاکری 

تاریخ دفاع: 84/12/20

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.