زندگی نامه سیاسی امام خمینی(ره)

 چكيده

    این  تحقيق  به  موضوع  زندگينامه  سياسي  امام خميني  پرداخته و ابعاد و جوانب زندگي  سياسي ايشان  را مورد  بحث و بررسي  قرار داده است.

      هدف  از طرح  اين تحقيق آشنايي هرچه بيشتر با شخصيت وجودي  امام خميني و سياست هاي ايشان درطول دوران پربار زندگي خويش  در مقابل طاغوت است تا سیاست مداران  امروز کشورمان راه ایشان را سر لوحه کار خویش قرار داده و ادامه دهند و به اداره صحیح  کشور بپردازند و از اقدامات مفید ایشان عبرت و درس بگیرند.روش جمع آوري اطلاعات در این تحقیق  كتابخانه اي مي باشد و به اعتبار ماهيّت و روش ، يك تحقيق تاريخي ، توصيفي و کاربردی مي باشد.

        از آن جایی که سیاست رنگ ها و چهره های متفاوتی از خود در جریان کشورداری  چه از منظر داخلی و چه خارجی دارد و امام خود متخصّص در امور سیاسی (داخلی و خارجی) و مقابله  با هرگونه نیرنگ سیاسی است و از ابتدای زندگی خود تا پایان عمر با تحولات و رویدادهای مهم تاریخی روبه رو شده و عکس العمل های به یاد ماندنی از خود نشان داده اند ،از این رو زندگی ایشان می تواند دانش نامه  سیاسی خوبی  برای سیاست مداران داخلی و خارجی باشد ،به خصوص برای انسان های آزاده ای که  به دنبال حق و حقیقت و فلاح ورستگاری هستند . لذا می توان این دلایل را از ضروریات پرداختن به این موضوع دانست.

        امام خمینی در یک خانواده روحانی و مذهبی- سیاسی  متولد شدند واز همان دوران کودکی به صورت غیر مستقیم در گیر مسائل سیاسی اطراف خود (ظلم خوانین) بودند و از دوران نوجوانی و جوانی و طلبگی و حتی بعد از ازدواج رویداد های سیاسی را دنبال می کردند و پس از کودتای سیاسی رضا خان  به طور مستقیم  وارد عرصه سیاست شدند. امام اسلام را دین سیاست می دانست و سیاست و عبادت را درهم مدغم و این را روش اجرایی رسول اکرم بر می شمرد.

        رویدادهایی چون جریان: انجمن ایالتی و ولایتی - انقلاب سفید - فیضیه خونین - قیام 15 خرداد 1342 – کاپیتولاسیون - تبعید امام و اقامت در ترکیه - زندگی در عراق - توهین به امام خمینی در روزنامه اطلاعات - هجرت ایشان از عراق به پاریس- بازگشت شکوه مند به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به قبل از انقلاب می شود که امام با آن ها درگیر بود.هم چنین تشکیل دولت موقت – ترور شخصیت های بزرگ و انقلابی- توطئه های منافقان- درگیری در شهر های مرزی ایران- به ریاست جمهوری رسیدن بنی صدر- اشغال سفارت آمریکا- هشت سال دفاع مقدس - حج خونین - قطعنامه 598 و پایان جنگ - پیام به گورباچف - برکناری قائم مقام رهبری مربوط به بعد از انقلاب اسلامی می شود که با رحلت روح  بزرگ ایشان از میان ما زندگی سیاسی پر مخاطره ایشان پایان می پذیرد.  امام خمینی در تمام سال های عمر خود در مقابل این مخاطرات شجاعت و تدبیری الهی به خرج دادند که برای همیشه در تاریخ به یادگار خواهد ماند.

        کلید واژه :سیاست.

طلبه فارغ التحصیل مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت 

استاد راهنما: حجت الاسلام مرادی 

استاد ارزیاب: خانم نیکوبرش

تاریخ دفاع :1385/9/2

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.