سیره اجتماعی حضرت زهرا(سلام الله علیها)

چکیده 

فاطمه اطهر دختر رسول خدا احیاگر شخصیت و حقوق زن بوده و بزرگترین شخصیت جهان بشریت است. شخصیتی که علاوه بر فرزند پیامبر بودن، از ارزش والایی برخوردار است. بانویی که الگو و نمونه کامل برای زنان مسلمان می باشد.

زنان امروز اگر خواهان سعادت و پیشرفت هستند، باید از ایشان پیروی نمایند تا به سعادت دنیا و آخرت نایل آیند. حضرت زهرا(سلام الله علیها) در همه جبهه های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشتند تا مجوزی باشند که همه زنان جهان امروز در این عرصه ها حضوری با نشاط و تاثیر گذار داشته باشند.

حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یک زن مسلمان ، بهترین الگویی دینی که ، هم وظیفه مادری در خانه به خوبی عهده دار بوده و هم نقش اجتماعی حساسی ایفا کرده باشدحضرت زهرا گرچه بیشتر آن چه ما از این  بزرگوار شنیده ایم، وظایف مادری و تربیتی خانه بوده است، اما ایشان  نقش رهبری خود را در جایی که اقتضا می کرده به خوبی ایفا کرده اند . وقتی به خطابه های آن ها نگاه کنید درمی یابید که درست وقتی شرایط اقتضا می کرده ، لب به سخن و افشاگری گشوده اند. ایشان رهبری پیشرو در سخن گفتن علیه ظلم بوده است .

حضرت زهرا برای احقاق حق خود در مورد مسئله فدک برخاست. نشان داد که زنان مسلمان قرار نیست  آن طور که رسانه های غربی نشان می دهند  فقط در خانه بنشینند و مورد ظلم و سرکوب واقع شوند. برعکس؛ آن ها می توانند کسب دانش کنند و وقتی زمانش برسد می توانند رهبر هم باشند.

در این پژوهش سعی شده با دید تازه ای به بیان الگو بودن بانوی بانوان جهان از جهت ولایی، سیاسی، اجتماعی ، تربیتی و حیاء و حجاب و سیره مبارزاتی و … پرداخته شود. این پژوهش در سه فصل انجام شده است.

کلید واژه : الگو ،  سیره ، حضرت زهرا(سلام الله علیها) 

تحقیق پایانی طلبه فارغ التحصیل حوزه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت

استاد راهنما: خانم فاطمه غلامی 

استاد ارزیاب: خانم حوریه خدایی 

تاریخ دفاع: 1392/8/16

  • نظر از: الزهرا (س) نصر
    1394/02/01 @ 05:25:03 ب.ظ

    الزهرا (س) نصر [عضو] 

    اگه ممکنه اسم خود طلبه رو هم ذکر کنید
    ممنون

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.