ششم ذی القعده چه روزیست؟


امروز ششم ذی القعده ؛ بزرگداشت احمدبن موسی (علیه السلام) ایشان ملقب به شاهچراغ و سید السادات الاعاظم، فرزند امام موسی کاظم ( علیه السلام) می باشند.
بعد از شهادت امام کاظم ( علیه السلام) ، عده ای با احمد بن موسی بیعت کردند و او نیز از آنها بیعت گرفت، پس بر بالای منبر خطبه ای بیان کرد و فرمود : ای مردم، همچنان که شما با من بیعت کرده اید، بدانید که من خود، در بیعت برادرم علی بن موسی (علیه السلام) هستم و او پس از پدرم، امام و خلیفه خداست.
حضرت معصومه و شاهچراغ مانند امام رضا(علیه السلام) از فرزندان بدون واسطه امام هفتم هستند.

 محبوبه نصرتی زاده( استاد)

  • نظر از: حيدري
    1395/05/20 @ 11:57:13 ق.ظ

    حيدري [عضو] 

    باسلام و اعاده ی احترام پیشکش شما دوستان وبلاگی عزیز
    فرخنده میلاد باسعادت آن امام همام، امام علی بن موسی الرضا علیه السلام پیشاپیش برشما گرامیان مبارک و تهنیت باد
    این بار با معرفی و مطالعه کتاب امام رئوف برگزیده ای از سیره امام رضا(ع) که دهمین جلد از مجموعه چهارده جلدی سبک زندگی است خدمت شما عاشقان رسیده ام :
    سخن از سومین علی(ع) است، امام رضا(ع). همو که با میلادش پس از امیرالمومنین(ع) و امام علی بن الحسین(ع) نام علی(ع) برای سومین بار زنده شد و میراث آن امام همام گردید. او گذشته از نام ، هم کینه با امام علی(ع) نیز بود و به ابوالحسن ثانی ، مکنی شد. امام رضا(ع) پیشوای غرور آفرین شیعیان بود و مکتب تشیع و چراغ امامت را در دیگر سرزمین ها ، در خراسان بزرگ ، روشن نمود.
    بخشی از متن کتاب :
    ابر های تردید
    حسن بن موسی میگوید :(همراه با ابوالحسن علیه اسلام به سوی زمین هایش رفتم .درآسمان ابری نبود .هنگامی که بیرون آمدیم فرمود : آیا لباس های بارانی با خود آورده اید ؟ به او گفتم : نیازی نیس زیرا ابری نیس که از آن بترسیم . سپس فرمود : ولی من با خود برداشتم و باران خواهد امد . زیاد حرکت نکرده بودیم که ابری امد و باران گرفت به طوری که بر خود ترسیدیم بجز امام علیه اسلام همه خیس شدند .

    لینک مراجعه به کتاب و دانلود بخشی از متن کتاب
    http://www.baharnashr.ir/bookdetails.aspx?bookcode=560

  • نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر
    1395/05/19 @ 10:54:16 ق.ظ

    مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

    یا شاهچراغ

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.