فواید صدقه

برای صدقه واجب یا مستحب، فوائد بسیاری است كه از خلال روایات و آیات استفاده می شودبدون آن که ادعای برشمردن همه انها را داشته باشیم، به مواردی اشاره می کنیم:
1- پاداش زیاد اخروی؛ چنانكه از پیامبر اكرم(ص) نقل شده است که فرمودند: آگاه باشید هر كه انفاق نماید به صدقه ای، برای اوست به وزن هر درهم، مانند كوه أحد از نعمت های بهشت. 
-2با صدقه مال كم نخواهد شد، همانطور كه از موسی بن جعفر ـ علیهما السّلام ـ از پدران بزرگوارش از پیامبر اكرم(ص) نقل شده كه فرموده اند: هیچ گاه مال انسان با صدقه كم نخواهد شد، پس صدقه بدهید و نترسید.
- 3 در روایت است که صدقه كمر شیطان را می شكند.
4 - صدقه مرگ بد را دفع می كند.
5 - صدقه عمر را زیاد می نماید.
6 - صدقه روزی را زیاد، و فقر را برطرف می سازد.
 - 7صدقه موجب شفا و دوای مریض است .
8 - صدقه برای حفظ یک چیز، آن را از خطر خرابی محفوظ می دارد.
9 - صدقه خانه و شهر را آباد سازد.
10 - صدقه قضاء سوء حتمی آسمانی را برطرف كند.
11 - صدقه حافظ نگه دار صدقه دهنده می باشد؛ چنانكه از حضرت رضا(ع) نقل شده که فرمودند: در زمان بنی اسرائیل قحطی شدیدی سالیان پی در پی پدید آمد. در نزد زنی لقمه نانی بود. آن را در دهان گذاشت، سائلی او را صدا زد، زن گفت: در چنین وقتی ببخشم. آن را از دهان بیرون آورد و به سائل داد، كه ناگهان بچه كوچك او، در بیابان مورد حمله گرگ قرار گرفت، او را در دهان گرفت و فرار كرد. مادر به دنبال آن می دوید و فریاد می زد. پروردگار جبرئیل را فرستاد، بچه را از دهان گرگ گرفت و به مادر تحویل داد، و فرمود: “یا أمة الله” ـ یعنی ای بنده خدا ـ آیا خوشنود شدی؟ این لقمه به جای آن لقمه است.
12 - صدقه مال انسان را از تصرف اشرار حفظ می كند؛ چنان كه از پیامبر اسلام(ص) روایت شده، هر كه در حالت اختیار مال خود را از خوبان دریغ دارد، خداوند در حالت اضطرار، مال او را نصیب اشرار كند.
با این حساب، صدقه تجارت سودمندی است، چه در دنیا و چه در آخرت؛ چنان كه از علی(ع) روایت شده که فرمودند: هر گاه گرسنه شدید، با خدا به وسیله صدقه سودا كنید. (روایات برگرفته از بحارالانوار)

محبوبه نصرتی زاده ( استاد)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.