نوروز و نگرانی ها

در سال‌های نه چندان دور خانواده‌ها فقط به فکر تمیز کردن وسایل خانه بودند و آنها را استفاده می‌ کردند اما در سالهای اخیر نوروز بهانه‌ای برای اسراف و متحمل شدن هزینه‌های گزاف شده است و با این فکر که اگر این کار را انجام ندهند مورد تحقیر دیگران قرار می گیرند، باعث می شود که فراتر از وضعیت اقتصادی خود قدم بردارند که این امر سبب اختلافات بسیاری در بین زوجین می شود.
خانواده ها باید از ایام نوروز بهترین استفاده معنوی را ببرند زیرا این ایام بهترین زمان برای دید و بازدید و انجام صله رحم ، و شاد کردن دل دوستان و اقوام می باشد، اما با این طرز تفکر، روابط به مرور زمان کم می شود و پیام عید که صله رحم از دوستان می باشد به فراموشی سپرده می شود.
گام اول دراین ایام ،آن است که : از اسراف و تبذیر پرهیز نمود.
گام دوم : به فکر نیازمندان باشیم.
گام سوم: یکی از نیازهای انسان، نیاز به تفریح و سرگرمی است.
گام چهارم: فرهنگ سازی و ایجاد فضای معنوی می باشد.
گام پنجم: عیدی دادن و عیدی گرفتن می باشد.اگر با نگاه اقتصادی به این جنبه نگاه کنیم، می توان یک نوع سرمایه گذاری انجام داد. در واقع ما بایدبه خود این فرصت را بدهیم که سرمایه گذاری را بیاموزیم اگر داستان تمام سرمایه داران را مطالعه کنیم متوجه میشویم که با پول اندک شروع کرده اند.حداقل فرصت تجربه را به خود بدهیم.

                                                            محبوبه نصرتی زاده (سطح3) همکار فرهنگی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.