نگاهت را از آن فانوس برندار

فقط دونقطه در زندگی هستند که نگاه به آنها می تواند همه باورهای آدمی را دگرگون کند فقط همین دو نقطه اند که از ابتدای خلقت تا آخرین روز هستی اعتبارشان را از دست نمی دهند:عشق و مرگ.

اوکه به خدا باور دارد مرگ برایش دری است که وقتی باز شد یک قدم به خدا نزدیکتر میشود.مرگ هدیه است هدیه بزرگ خداوند به زندگی.اگرمرگ را مثل فانوس دریایی ببینیم ،همه زندگی در مسیرنور روشنگر این فانوس حرکت می کند آن که بداند فانوس نقطه توقف نیست ،کشتی زندگی را چنان می راند که به سادگی از کنار این فانوس عبور کند و آن که نداند با تمام سرعت به سوی آن میرود و کشتی اش خیلی زود درهم می شکند.

عشق هم همین است .دری که وقتی از آن عبور کردی ،چشمانت جلای دیگری می یابد و می توانی دنیا را جور دیگری ببینی.به نظرم عشق یعنی نگاه کردن به زندگی از منظر دیگر و جوردیگر و اگر درست نگاه کنی ،نمی توانی عاشق این همه عالم نباشی.گریه ما در فراق دیگران از این جنس است .می دانیم او به جای بهتری میرود و امیدواریم که ماهم به او بپیوندیم اما نمیتوانیم این جلوه ذات حق را دوست نداشته باشیم.

این روزها می بینیم افرادی هستند که عشق و مرگ را درهم آمیخته و به دنبال هدف والایی می روند که این دو را زیباتر جلوه دهند و این مسیری است که پذیرش و یا حتی قرار گرفتن در آن نصیب هرکسی نشودچراکه به گفته مقام معظم رهبری زیباترین و بارزشترین نوع مرگ ها،شهادت است.افرادباهوش شهادت را به عنوان نوع مرگ برای خود انتخاب می کنند ،درواقع مرگ از نوع شهادت مرگ مارک دار است و اینان نوع مرگ و مردن را عاقلانه و عاشقانه انتخاب می کنند.

این راه ،راه خداو راه امام حسین (علیه السلام)است،و اینان مدافعین حرم هستند.شهدای مدافع حرم در این روزهای زیبا از ماه شعبان و ماه اردیبهشت حس و حال دیگری را درتمام ایران پخش کرده اند و تشعیشان در شهرها وجودمان را دگرگون میکند وتلنگری دوباره به ما میزنند که حواسمان باشد که چه خونها و چه جان ها می رود تا راه و نام اسلام باقی بماند.

امیدوارم همه عاشق باشیم و باقدرت در زندگی این دنیا پیش برویم و نگاه از آن فانوس برنداریم

زهرانقدی همکارفرهنگی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.