یرکت حضورامام زمان درزندگی

ساعات و روز های عمر و زندگی ما یکی پس از دیگری میگذرد. عصر پنج شنبه وروز جمعه که میشود دلمان امام زمانی میشودو غم میگیرد .من بارها از خودم پرسیدم آیا دلم خودش به یاد امامش هست و میگیرد یا پیامهایی که برایم در دنیای مجازی می آید و یا صداسیما دل مرا یاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می اندازد؟
در روایات داریم کسی که بمیرد در حالی که امام زمان خود را نشناسد به دین اسلام نمرده است بلکه همانند جاهلیت قبل از اسلام دچار انحراف و تباهی شده است. این روایت اهمیت معرفت و شناخت امام زمان عج الله را می رساند اگر ما آرزو داریم که ای کاش در زمان امام حسین( علیه السلام ) بودیم اکنون در زمان امام حی هستیم چه مقدار در این زمان امام خود را همراهی کرده ایم ایا باری از دوش امام زمانت برداشته ای یا باری بر دوش او بوده ای؟ ایا دوست داری با امام زمان رابطه داشته باشی و حق امامت ایشان را ادا کنی؟
امام باقر در تفسیر آیه 200 سوره آل عمران می فرمایند : رابطوا امامکم المنتظر(1) ،با امام زمانتان رابطه داشته باشید ، حضرت آیت الله بهجت رحمة الله علیه در این رابطه می فرمایند: تا رابطه ما با ولیّ امر، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد.و قوّت رابطه ما با ولیّ امر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم در اصلاح نفس است.
چقدر تلاش کرده ایم تا جلوی نفس اماره خود را بگیریم و به نفس مطمئنه برسیم؟
امام زمان در کلامی می فرمایند: انا غیر مهملین لمراعاتکم ولا ناسین لذکرکم(2) ، ما شما را فراموش نمی کنیم .
خدایا چه شرمسارم وقتی که امام می فرمایدکه شما را فراموش نمیکنم ولی من ناسپاس امامم را فراموش میکنم.غفلت و جهل تمام وجودم را فراگرفته است رنگهای فریبنده دنیا آخرت را از یادم برده است و چقدر ایمانم سست و بی ریشه هست که ریا نمادی از زندگی دنیوی ام شده است و خداوند و ائمه چقدر مهربان هستند که من را لحظه ای رها نمیکنند.


1)تفسیر برهان جلد۱صفحه۳۳۴1
2) بحار الانوار علامه مجلسی، ج 53، ص 175

                                                     محبوبه نصرتی زاده (سطح3) ، همکتر فرهنگی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.