آثار فردی و اجتماعی فقر و راه‌کارهای مقابله با آن

چکیده
بحث فقر از مباحث اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی است، مسأله فقر از غامض ترین مباحث اقتصادی شمرده می‌شود که از قدیم تا به امروز ذهن آدمی را به خود مشغول داشته است. انسان برای اینکه زنده بماند و زندگی کند نیازمند به سرمایه و تمکن مالی است و زمانی می‌تواند به امکان مالی برسد که جامعه به تعادل و توازن اقتصادی برسد با بررسی آیات و روایات می‌توان با فلسفه و ریشه فقر آشنا شد و آثار سوء آن را به خوبی دریافت و راهکارهای مناسبی نیز برای مقابله با آن پیدا کرد.
این تحقیق از نظر هدف کاربردی و شیوه تحقیق به صورت توصیفی- تحلیلی و شیوه جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای است که در سه فصل ارائه گرده است.
فقر به معنای ناداری و ناچیزی است و فقیر به کسی گفته می‌شود که مال کافی برای رفع نیاز و حاجتش نداشته باشد. در متون اسلامی به اقتصاد و معشیت خانواده اهمیت خاصی داده شده است. زمانی که انسان دچار فقر شود در ارتباط خود با خداوند و سایر افراد دچار مشکل می‌شود. از این رو با آگاهی از ریشه و اسباب فقر با رجوع به آیات در صدد آن بر می‌آییم که راه‌کارهایی مناسب برای مقابله با فقر ارائه دهیم تا جامعه اسلامی به تعادل اجتماعی برسد.
کلید واژه: فقر، فقیر، غنی، تمکن مالی، معشیت، تعادل اقتصادی، مسکین

تحقیق پایانی طلبه فارغ التحصیل حوزه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت

استاد راهنما: سرکارخانم جزایری

استاد ارزیاب: سرکارخانم خدایی

تاریخ دفاع: 92/11/24

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.