این دست ها که به سویت دراز می شود...

 

به مناسبت مبعث رسول خاتم حضرت محمد (صلی الله علیه)

مودت و رحمت پیامبر

این دست ها که به سویت دراز می شود…
همان وقت‌هايي كه دستي به سمتت دراز مي‌شود و كمك مي‌خواهد، همان وقتهايي كه توي دلت فكر مي‌كني اين دست را بگيرم يا نه؟!، همان وقت‌هايي كه با خودت كلنجار مي‌روي كه نكند برطرف كردن نياز اين آدم خودم را به نياز بيندازد، همان وقتهايي كه دلت هزار راه مي‌رود كه نكند خانواده و نزديكان خودم در اولويت باشند، همان وقتهايي كه هزار و يك فكر وسوسه‌انگيز مي‌‌آيد و مي‌رود تا ته دلت را خالي كند و تو را از كمك كردن منصرف كند، درست همان وقتها، يادت باشد اين لطف خداست كه باعث شده اين دست به سويت دراز شود. اصلا مي‌توانست براي كمك گرفتن برود پيش يك آدم ديگري غير از تو و آن وقت اين خوشبختي و اين سعادت مي‌توانست مال تو نباشد. يادت باشد اين دست‌ها كه به سمتت دراز مي‌شود پر از بركت است. مي‌شد اين بركت، نصيب و قسمت ديگران باشد. اصلا اين او نيست كه به تو نياز دارد اين تويي كه براي ره‌توشه فرداييت به دست‌هاي او نياز داري. به اينكه در روزي كه همه دست‌ها رهايت مي‌كنند دستت را بگيرد و شهادت دهد كه يك جايي در كوره راه‌هاي دنيا دستش را گرفته‌اي.
اين جور وقتها هرگز درنگ نكن. لبخند بزن. اگر مي‌تواني، اگر نيازش مادي‌ست و از پس‌ش بر مي‌آيي و وسعت مي‌رسد ترديد نكن. اگر هم به حمايت معنوي و عاطفي تو نياز دارد از او حمايت كن. بگذار دلخوش شود به بودنت. به اينكه برادر و خواهر مومني دارد كه هر وقت كارش جايي گير كرد، هر وقت دستش تنگ شد، حتي وقتي كه دلش گرفت، مي تواند به او تكيه كند. بخدا دنيا بي‌نظير مي‌شود اگر من و تو فكر كنيم اين جور كمك‌ها، كمك به همنوع نيست. كمك به خودمان است.
فكرش را بكن. اين كار چقدر ارزشمند است كه پيام‌آور رحمت و مهرباني بخاطرش طواف خانه خدا را رها مي‌كند. انس بن مالك مي‌گويد كه پيامبر در حال طواف مستحبي بود كه كسي براي رفع نياز به او مراجعه كرد. طواف را رها كرد و به حل مشكل پرداخت. اطرافي‌ها زبان به اعتراض باز كردند كه طواف خانه خدا را براي خواهش يك نفر رها كردي؟! و پيامبر فرمود:« هركس در پي حاجت برادر مسلمانش برود و آن را برآورد، ثواب يك حج و يك عمره دارد و اگر برآورده نشود ثواب عمره را دارد.»
پس يادت نرود اين دست‌ها كه به سمتت دراز مي‌شود لطف خداست.

زهرا نقدی

همکار فرهنگی

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.