دیدار علما و مبلغین پاکدشت با آیت الله موسوی جزایری

دیدار علما و مبلغین پاکدشت با آیت الله موسوی جزایری
آیت الله موسوی جزایری با حضور در شهرستان های پاکدشت با مسئولین، علما، روحانیون و طلاب این شهرستان دیدار کرد.
آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در سخنانی در باب علم آموزی و تکریم و جایگاه مقام معلم به ایراد سخن پرداخت و افزود : در مکتب اسلام تأکید فراوانی به امر علم و تعلیم و تعلم شده است تا جایی که معلمی را شغل انبیاء می‌گویند و طبق روایات وارده از ائمه معصومین(ع)، علم آموزی و کسب دانش بر هر زن و مرد مسلمانی واجب است.
وی در ادامه، به معرفی شخصیت و آثار شهید مطهری (ره) پرداخت و افزود: شهید مطهری طلبه ای بود که در نوجوانی به قم آمد و با این شهر خو گرفت، اما با حس قوی مسؤولیت پذیری که داشت تصمیم گرفت به شهرهای دیگر هجرت کند. از این رو به تنهایی و به قصد روشنگری به همه نقاط از جمله آبادان هجرت کرد و سخنرانی های ماندگاری را در دانشکده نفت این شهر از خود بر جای گذاشت که سرانجام آن سفرها منجر به تدوین کتاب “مسأله حجاب” شد.
امام جمعه اهواز با یادآوری چاپ مجله ای با عنوان “زن روز” در زمان پهلوی تصریح کرد: یک ملحد در این مجله مبتذل در قالب یک مقاله، اسلام را ضد زن معرفی کرد و می گفت: “این دین حق و حقوق زنان را رعایت نکرده است."، استاد مرتضی مطهری بعد از انتشار این مقاله ننگین، پاسخهای کوبنده ای را در جواب آن مقاله فراهم کرد و علی رغم مخالفت های عده ای، با تلاش و پیگیری های جدی و حقوقی، آن پاسخ‌ها را در همان مجله به چاپ رساند که در همان زمان نویسنده آن مقاله موهن از کشور متواری شد. با گردآوری پاسخ های استاد مطهری در باب حقوق زنان؛ کتاب ارزشمند"نظام حقوق زن در اسلام” به چاپ رسید.
عضو مجلس خبرگان رهبری طلاب را به درس خواندن توصیه و تأکید کرد: اگر از ما بپرسند برای چه درس می خوانید؟ باید بگوییم با هدف به اجتهاد رسیدن درس می خوانیم.
وی با بیان هجمه های فرهنگی قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: آن روز امثال استاد مطهری، آن گونه در مقابل هجمه ها تلاش می کردند اما امروز و بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی هجمه ها چند برابر شده و ما باید تلاشمان را بیشتر کنیم.
گفتنی است : این دیدار روز پنجشنبه 17 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان پاکدشت برگزار شد و طلاب مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت به همراه مدیریت زهرا وفایی نژاد، کارکنان مدرسه در این همایش حضور پرشور و حداکثری داشتند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.