مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 94-95 برگزار گردید

با حضور موسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت:
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 94-95 برگزار گردید
مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت همزمان با روز شهادت حضرت جواد الائمه(ع) امام نهم شیعیان با حضور موسس حجت الاسلام و المسلمین لزومی ، مدیریت زهرا وفایی نژاد ،اساتید و کادر مدرسه برگزار گردید.
در این مراسم پس از قرائت قرآن و نواختن سرود جمهوری اسلامی یکی از طلاب مقاله ای در زمینه ارزش علم و علم آموزی خواند و سپس مدیریت مدرسه پس از خیر مقدم به طلاب جدید که به همراه خانواده خود در این مراسم شرکت نمودند به ایراد سخنرانی و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) پرداختند.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) نیت وارد شدن به حوزه را برابر با حسنه ، مباحثه را تسبیح خداوند و تفحص در کتاب را ثواب جهاد دانستند و پیشرفت علمی و تحصیلی را مرهون داشتن نظم و انضباط ، پشتکار و داشتن خلوص نیت در تمام مراحل تحصیل و زندگی دانستند.
در ادامه موسس حجت الاسلام و المسلمین لزومی با عرض خیرمقدم و تسلیت شهادت امام نهم به طلاب و خانواده هایشان به تشریح زندگی این امام و علم وافر ایشان در پاسخ به شبهات دوران خویش پرداختند. وی تصریح نمود: دشمنان ائمه(ع) در این دوران به دنبال اثبات حقانیت امامان شیعه از طریق آزمودن علم امامان بودند ولی از آنجا که امامان در حد اعلی علم الهی قرار دارند این حقانیت را نیز به اثبات رساندند تا بر آنان حجت تمام گردد.
حجت الاسلام و المسلمین لزومی در ادامه افزودند: حوزه خانه حضرت زهرا(س) است که باید تمام شئونات از جمله تقوا، عمل صالح، علم و اخلاق اسلامی در آن رعایت شود. جامعه به همان میزان که به طلاب برادر نیازمند است به طلاب خواهر نیز محتاج است چرا که جامعه کنونی بیش از گذشته نیاز به مذکٌر و تذکر دهنده دارد و این تذکر را کسی می دهد که عالم ، دانا و درس خوانده علوم حوزوی باشد. حوزه رسالت دینی بالایی دارد، کسی که در آن درس می خواند به نور وصل می شود و با معنویتی که از حوزه کسب می کند می تواند جهل را از جامعه بزداید.
شایان ذکر است: این مراسم روز دوشنبه 23 شهریورماه در نمازخانه مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت برگزار شد.
رابط خبر

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.