مقطع سطح سه مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت افتتاح شد

با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:
مقطع سطح سه مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت افتتاح شد
طی مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی و حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران مقطع تحصیلی تخصصی سطح سه (کارشناسی ارشد) و مجتمع مسکونی اساتید مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت افتتاح شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در سخنانی با اشاره به دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های گذشته اظهار نمود: اگر در گذشته تولید علم دینی به مراکز بزرگ در برخی شهرهای خاص منحصر بود، امروز بانوان طلبه از دوردست‌ترین نقاط کشور در جشنواره‌های علمی مقام‌های چشم‌گیری احراز می‌کنند.
وی به دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اشاره نمود و افزود: تنها در سه سال گذشته ۵۳۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه‌ّهای علمیه خواهران کشور برگزار گردیده است و سرآغازی جهت برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی در آینده نزدیک خواهد بود.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تشکیل ۳۷۰ هسته پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و اظهار داشت: امروز ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های علمیه خواهران شکل گرفته است و این نهاد در صدها طرح ملی و محلی مشارکت دارد.
وی با اشاره به راه اندازی مراکزی به منظور پشتیبانی مالی از مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت یادآور شد: احداث حوزه‌های علمیه امری بزرگ است، اما بزرگ‌تر از آن این است که تلاش کنیم این حرکت تداوم داشته باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی صرف عمر و مال برای حوزه‌های علمیه را موجب ماندگار شدن آنها دانست و خاطرنشان کرد:‌ عمر و مالی که به مالکیت خدا درآید فانی نیست و ماندگار باقی خواهد ماند.
وی رسالت حوزه‌های علمیه را اقامه نماز دانست و افزود: این همان کار انبیا و اوصیای بزرگ الهی است. در ادامه این مراسم مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران نیز به ایراد سخن پرداختند.
حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران به فعالیت ۶۲ مدرسه علمیه خواهران در مقطع‌های تحصیلی سطح دو، سه و چهار در استان تهران اشاره کرد و افزود: امسال هزار و ۸۹۷ نفر در مقطع تحصیلی سطح دو (کارشناسی) به مدارس علمیه خواهران استان تهران وارد می‌شوند که این تعداد ۱۰۰ نفر بیش از آمار پذیرش سال گذشته است.
هم چنین مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران آمار پذیرش در مقطع تحصیلی سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکتری) و دوره بازپذیری حوزه‌های علمیه خواهران را به ترتیب ۳۵۰، ۲۴ و ۲۵۰ نفر اعلام نمود.
وی در ادامه آمار امسال متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران را ۱۰هزار نفر ذکر کرد و خاطر نشان کرد: در مرحله اول پذیرش تعداد ۷ هزار نفر و در نهایت هزار و ۸۹۷ نفر از این افراد وارد حوزه‌های علمیه خواهران شدند.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب‌های معنوی خانواده‌ها اظهار کرد: همان گونه که برای خانواده‌ها پزشک خانواده در نظر می‌گیریم باید برای آنها روحانی و پزشک روح هم در نظر بگیریم.
در طی این مراسم مجتمع مسکونی- تجاری مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت افتتاح گردید، در ادامه حجت‌الاسلام لزومی امام جمعه و موسس مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت در سخنانی تصریح کرد: این ساختمان سرمایه‌ای برای هزینه‌های آتی مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت و وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف آن خواهد بود.
وی با اشاره به آسیب‌های جامعه تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران را به منظور مقابله با این آسیب‌ها یک ضرورت دانست و داشتن شهدای بسیار و جانبازان و ایثارگران را از افتخارات شهرستان پاکدشت برشمرد که با داشتن مردمی انقلابی ممکن نیست دشمن مسلح بتواند از شرق استان تهران به تهران پا بگذارد و کوچه کوچه پاکدشت سنگرهای مقاومت از انقلاب است چنان که سوابق مردم انقلابی این شهر، این امر را نشان می‌دهد.
گفتنی است: در پایان این مراسم که روز یکشنبه 22 شهریورماه برگزار شد از خدمات شایان توجه خیرین در ساخت و آماده سازی مجتمع مسکونی- تجاری مدرسه علمیه فاطمیه(س) با اهدای لوح سپاس و هدایا تقدیر به عمل آمد.
رابط خبر

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.